به گزارش راهبرد معاصر، داریوش باقرجوان مدیرکل حملونقل مسافر سازمان راهداری یادآور شد: تبصره یک ماده 2 و 6 در خصوص ضوابط حمل و نقل مسافر ناظر بر برخورد با تاخیر در پایانه های مسافربری است. طبق ضوابط فوق اگر وسیله نقلیه مسافربری به علت خرابی در سکو حضور پیدا نکند مسافران میتوانند مبلغ خود را مطالبه یا با سرویس بعدی به سمت مقصد حرکت کنند.
وی با بیان اینکه ممکن است برخی شرکت ها ساعت حرکت ثبت شده در بلیت را برای سود جویی بیشتر، تغییر دهند، افزود: همکاران ما در پایانه های مسافربری و ادارات کل راهداری استان ها برای برخورد با چنین مشکلاتی توجیه بوده و اگر مسافری با مشاهده از این دست تخلفات گزارش دهد طبق ضوابط با شرکت متخلف برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه نظارت بر پایانه های مسافربری در استان ها از طریق ادارات کل صورت می گیرد، تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده بروز تخلف می توانند از طریق پیامک به سر شماره 2000141 ، شماره تماس 141 و نشانی اینترنتی شکایات خود را ثبت کنند و بعد از دریافت کد رهگیری قطعا به تخلفات صورت گرفته رسیدگی خواهد شد.
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری تاکید کرد: مسافران در صورت بروز تخلف نیز میتوانند به همکاران مستقر در دفتر ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها در پایانه های مسافربری مراجعه و شکایات خود را ثبت کنند.
باقرجوان همچنین با اشاره به آزادسواری برخی اتوبوسهای مسافربری خارج از پایانهها، گفت: اگر اتوبوس های مسافربری خارج از پایانه و به طور مثال دور میدان آزادی سوار کردند تخلف بوده و تاکید شده است که برخورد قاطعی با این گونه رانندگان شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر رانندگان در طول مسیر مسافری را سوار کنند شرکت موظف به تهیه بلیط با نرخ قانونی بوده لذا از مسافرین درخواست داریم که در صورت امکان از طریق پایانه های مسافربری اقدام به سفر کنند./ تسنیم